sobota, 1 kwietnia 2017

Prosta lista rzeczy do zrobienia w ... Twoim edytorze

Listy To Do pozwalaj膮 zorganizowa膰 prac臋 i zdzia艂a膰 wi臋cej w kr贸tszym czasie. Je艣li dzia艂asz w kilku projektach, trudno Ci b臋dzie bez nich si臋 oby膰. Najwi臋kszym problemem z zarz膮dzaniem zadaniami, jest zdecydowanie si臋 na odpowiednie narz臋dzie.
Przyk艂adowo - Trello jest super, ale nie pozwala przyjrze膰 si臋 jednocze艣nie kilku projektom na jednym ekranie. Asana jest ciekawa, ale ma denerwuj膮cego lataj膮cego jednoro偶ca (kiedy艣 napisz臋 o tym, jak nie dosta艂em przez niego pracy). Wunderlist - wygl膮da super, ale nie ma wielu potrzebnych opcji. PHPStorm ma bardzo rozbudowane opcje zarz膮dzania zadaniami, kt贸re s膮 dla mnie zbyt skomplikowane, natomiast do Sublime Text, mo偶na doinstalowa膰 Plain Task, oferuj膮cy ciekawe opcje. Niestety, ale Plain Task nie dzia艂a na innych edytorach :( Przyk艂ady mo偶na mno偶y膰 w niesko艅czono艣膰.

A gdyby tak, korzysta膰 z najprostszych narz臋dzi, takich, jak zwyk艂y plik HTML, kt贸ry za艂adujesz do swojego edytora tekstu? Nasz b臋dzie obs艂ugiwa艂 metodologi臋 Kanban.

1 - Stw贸rz w dowolnym miejscu plik task.html (nazwa dowolna). Mo偶esz wrzuci膰 plik na Dropboxa albo na Githuba (raczej w repozytorium prywatne)
2 - W pliku stw贸rz trzy sekcje, dla rzeczy do zrobienia, robionych i zrobionych
3 - Do sekcji Todo dodaj kilka rzeczy do zrobienia. Gdy zaczynasz je robi膰, przenie艣 do sekcji In progress. Wszystkie nowoczesne edytory, obs艂uguj膮 skr贸t przeniesienia wiersza powy偶ej/poni偶ej (w Sublime Text i PHPStorm to ctrl + shift + strza艂ka)
4 - Gdy rzeczy s膮 zrobione, przenie艣 je do sekcji Done. Gdy nagromadzi si臋 w niej nadmiar niepotrzebnych rzeczy, wyczy艣膰 j膮!
Mo偶esz zrobi膰 takie osobne listy zada艅 do ka偶dego projektu. Mo偶esz te偶 stworzy膰 projekt i wci臋ciami pokaza膰, 偶e pewne rzeczy przynale偶膮 do niego. Pami臋taj, 偶e w sekcji In progress powinna znajdowa膰 si臋 jednocze艣nie tylko jedna rzecz !

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz