sobota, 11 czerwca 2022

Prosty sposób na metodę pomodoro

Technikę Pomodoro chyba każdy zna. U mnie najlepiej sprawdza się ona do nauki, pozwalając wyznaczyć kilka bloków skupionego czasu. Kluczowym pytaniem jest, w jaki sposób odmierzać ten czas. 

Od 2014 roku próbowałem wielu metod, od prostych timerów jak Tomightly, timera z zegara Windows czy aplikacji webowej tylko do odmierzania czasu, do bardziej skomplikowanych. Napisałem nawet swoją aplikację - www.tomatodone.com. Przerobiłem też kilka aplikacji na telefon.

Z aplikacjami jednak jest ten problem, że zabierają miejsce na pulpicie i zwykle trzeba się do nich logować, co może być utrudnione na służbowym sprzęcie. Aplikacje na telefon drenują baterię i zachęcają do używania telefonu wtedy, gdy powinien być schowany.

Do odmierzania czasu powstało też kilka urządzeń. Możesz wykorzystać nakręcany kuchenny minutnik. Nie polecam tej metody, bo jest niedokładna, jest problem ze śledzeniem czasu i dźwięk alarmu jest za głośny.

Być może lepszym rozwiązaniem byłby minutnik kuchenny w formie cyfrowej. Nie mam pewności, czy taki sprzęt pozwala na powtarzanie timera. Polega to na tym, że po upływie czasu, wciskamy jeden przycisk i znów mamy nastawiony timer na 25 minut. 


Ostatnio znalazłem prostą alternatywę. Potrzebujesz zegarka naręcznego z timerem. Swojego Timexa kupiłem kilka lat temu.

 

Pasek wkładasz w szlufkę tak, aby było dobrze widać ekran zegarka. Możesz też mieć go po prostu na nadgarstku.

Uwaga - najtańsze zegarki Casio się nie sprawdzą, bo nie mają odmierzania czasu. Opcja ta jest chyba we wszystkich G-shockach, ale także w zegarkach Casio sports które używane kosztują grosze. Fajnym rozwiązaniem może być zegarek informujący o końcu czasu przez błyskanie podświetleniem lub alarm wibracyjny.

Możesz też kupić Timexa np z serii IronMan.


Do notowania zrobionych pomodoro używam po prostu małej kartki papieru. Oczywiście kartki się gubią, ale nie mam silnej potrzeby gromadzenia tych danych. 

Metoda ma pewne wady, np trudno jest zobaczyć coś na ekraniku zegarka jeśli w pomieszczeniu jest ciemno, ale nie jest to problem dyskwalifikujący. 

Pozdrawiam

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz