sobota, 10 czerwca 2017

Typy programist贸w


Niezaanga偶owany
Programista z d艂ugim sta偶em, kt贸ry unika wszystkich zada艅, nie mieszcz膮cych si臋 w jego zakresie odpowiedzialno艣ci. Na wi臋kszo艣膰 Twoich pyta艅 odpowiada nie wiem i nie pr贸buje pomaga膰 w rozwi膮zywaniu problem贸w. Gdy nie ma zada艅, potrafi godzinami wpatrywa膰 si臋 w ekran monitora. Nigdy nie zrobi nic, ponadto, co zosta艂o mu zlecone. Nauczy艂 si臋 jednego IDE i nie umie zrobi膰 git pulla w inny spos贸b, jak przez odpowiedni膮 wtyczk臋.
Nie dba o rozw贸j zawodowy i potrafi przepracowa膰 w jednej firmie 20 lat (najch臋tniej przy jednym projekcie w PHP 5.4). Uczy si臋 framework贸w, je艣li musi, ale nie odr贸偶nia wtedy AngularJS od Angular4.

Wymiatacz
Projekt zaplanowany na p贸艂 roku, wykonuje w tydzie艅. Ustawia si臋 do niego kolejka koleg贸w z zapytaniami. Gdy s艂yszy, 偶e kto艣 ma problem z jakim艣 taskiem, podchodzi i rozwi膮zuje go w 10 sekund. Zmienia prac臋, gdy nudz膮 go projekty. Zwykle u偶ywa najprostszych narz臋dzi, ale nie stroni tak偶e od zaawansowanych funkcji dost臋pnych w IDE. Cz臋sto programuje w kilku j臋zykach i rozwija w艂asne projekty. Tworzy frameworki. Nie zadawaj mu pyta艅 o rzeczy, kt贸re mo偶na znale藕膰 w  dokumentacji - b臋d膮 dla niego zbyt nudne.
Nie lubi powtarzalnych, prostych zada艅.

Junior
Ustawia si臋 w kolejce z pytaniami do wymiatacza i zawraca g艂ow臋 kolegom przy najprostszych czynno艣ciach. Ch臋tnie zrobi dropa na produkcyjnej bazie danych lub usunie z repozytorium pliki niezb臋dne do odpalenia projektu.
Jego kod jest usiany b艂臋dami, jak dobra kasza skwarkami.
U偶ywa Notepada++. Po艂ow臋 czasu w pracy sp臋dza na firmowym czacie. Nie odr贸偶nia Bootstrapa 3 od 4. Chce by膰 programist膮 jednego frameworka. Cz臋sto przyjmuje b艂臋dne za艂o偶enia i skupia si臋 na niew艂a艣ciwych rzeczach.

Ma艂om贸wny
Lubi prac臋 zdaln膮. Woli programowanie od zarz膮dzania projektami, niech臋tnie odpowiada na pytania koleg贸w. Je艣li masz do niego pytania, zwykle odpowiedzi膮 jest tylko link do odpowiedniego pytania na StackOverflow. Pracuje bardzo wydajnie i nigdy nie udziela si臋 na firmowym Skype.

Hipis

Przychodzi do pracy w boj贸wkach i ma d艂ugie w艂osy i brod臋. W pracy woli oddawa膰 si臋 dyskusjom na temat przewagi Angulara 4 nad Reactem, ni偶 programowa膰. Je艣li programuje, to niezbyt wydajnie, ale w spos贸b, daj膮cy zauwa偶alne efekty. Lubi konferencje i poznawanie nowych narz臋dzi, oraz zaczynanie pracy o 14.

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz