piątek, 29 grudnia 2023

🐢Programistyczne podsumowanie roku 2023🐇

Rok 2023 to dla mnie kolejny rok bardzo intensywnego rozwoju.

Postawiłem na rozwój językowy - wbiłem 400 dni bez przerwy z Duolingo (język ukraiński po angielsku), kontynuowałem naukę z Anki oraz z aplikacją BeeSpeeaker, która sprawdza się chyba najlepiej. 

Sporo energii wsadziłem w naukę tworzenia rozszerzeń do przeglądarek. Ostatecznie wybrałem framework Plasmo, wykorzystujący React i zrobiłem w nim mały projekt.

Uczyłem się też języka Rust i po raz kolejny, Javy, ale tym razem mocno odciągały mnie od nich inne tematy, czyli architektura oprogramowania i ML. Zahaczyłem też o podstawy C i C++.

 

Większość commitów w moim repozytorium zawierało kod do backendowego API napisanego w Express, które służy jako backend do aplikacji FoodTracker. Aplikacja to web api do Angulara, które obsługiwane jest przez moich uczniów. 

Z dodatkowych projektów, to nadal sporo udzielałem korepetycji z Angulara, mając 4 świetnych uczniów. Ponieważ w pewnym momencie poczułem, że powtarzam wielokrotnie te same informacje, zacząłem nagrywanie na YT. Wydaje mi się, że taka forma nauki jest najskuteczniejsza, każdy temat na który zrobiłem film, musiałem mocno przeanalizować i zrozumieć. 

Starałem się też pomagać w miarę możliwości moim znajomym studentom. Jako nie-student bardzo pozytywnie oceniam program ich uczelni, informacje są w miarę nowe i mogą być przydatne w pracy.

We wrześniu udzieliłem prelekcji dla mojej firmy na temat bezpieczeństwa generatywnego AI, napisałem także dla nich mnóstwo artykułów na różne tematy.

Pod koniec roku bardzo mocno wdrożyłem się w temat sieci neuronowych. Aby go ogarnąć, zanurkowałem dość głęboko w technologiach związanych z Pythonem, czyli Numpy, MatPlotLib itd. Mocno powtórzyłem też matematykę. 

Spędziłem też trochę czasu nad K8 i Cypress.

Co mnie motywowało w 2023 roku? Przede wszystkim książki Roberta Greene i słuchanie po raz tysięczny wykładów Briana Tracy oraz Jima Rohna. Z polskich kanałów na YT polecam Adriana Kołodzieja i Macieja Wieczorka. Słuchałem też sporo podcastów na temat nauki programowania.

Trzymaj się mocno :)

Poprzednie podsumowania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz